Göz Tansiyonu hakkında önemli hususlar.

Göz Tansiyonu hakkında önemli hususlar.

Erken dönemde herhangi bir belirti vermeden sinsice ilerleyen bir hastalık olan Glokom (Göz Tansiyonu) bu önemli özelliği ile teşhis edilmesini zorlaştırarak göz hasarına neden olabiliyor. Glokomun kalıcı görme kayıplarına neden olmaması için yılda bir kez göz muayenesi yaptırılması büyük önem taşıyor.'' diyen Op.Dr. Muharrem Sayıcı; Glokomu şu ana başlıklarla anlattı.

Görme alanında azalma önemsenmediğinde körlüğe kadar gidebilir
Op.Dr. Muharrem Sayıcı; ''Glokom, göz içi basıncının yükselmesi nedeniyle görme sinirlerinin zarar görmesi olarak tanımlanmaktadır. Buna bağlı olarak kişinin görme alanında azalma meydana gelir. Sinsi seyirli bir hastalık olduğu için ileri evrelere kadar herhangi bir belirti vermeyebilir. Vücuttaki sinir hücreleri yenilenme yeteneğine sahip olmadıklarından, glokomun görme sinirlerinde meydana getirdiği tahribatın geri dönüşü yoktur. Glokom, mutlaka erken tanı konulması gereken önemli bir göz hastalığıdır. Teşhiste geç kalınmasının hastalarda geri dönüşü mümkün olmayan görme kayıplarına hatta körlüğe bile neden olabileceği unutulmamalıdır.'' Diyerek uyarılarda bulundu.

Ailesinde glokom hastası olanlar 6 ayda bir mutlaka göz muayenesi yaptırmalıdır

Özel İnci Göz Hastanesi Göz Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Muharrem Sayıcı, ''Hastalığın ilk bulguları 40 yaş üzeri bireylerde görülür. Ortaya çıkma riski, ileri yaş hastalarda daha fazladır. En önemli risk faktörü, ailede glokom öyküsünün bulunmasıdır. Bunun dışında diyabet ve tansiyon hastalarında gelişen "ikincil glokom" denilen bir göz tansiyonu tipi daha vardır. Bu hastalarında glokoma yakalanma riski fazladır. Göz tansiyonu çok yükseldiğinde göz ve baş ağrısı şikayetlerine neden olabilir. Bunun dışında başlangıç evresindeyken yani görme sinirlerinde neredeyse %50 hasar meydana gelmeden belirti vermeden ilerleyebilir. Bu nedenle 40 yaşından sonra altı ayda bir rutin göz kontrolü yaptırılması önemlidir. Aile öyküsünde glokom gibi ciddi göz hastalığı olan kişiler ise 6 ayda bir göz muayenesi yaptırmalıdır.'' Diye açıklayarak hastalığın ne derece dikkat edilmesi gereken bir durum olduğunu ifade etti. 

Sadece göz tansiyonun ölçülmesi tanı için yeterli değildir

Uzman Doktor Muharrem Sayıcı, ''Glokom göz tansiyonu olarak bilinse de, sadece göz tansiyonun ölçülmesi tanı için yeterli olmamaktadır. Çünkü göz tansiyonun yüksek olmadığı glokom türleri de vardır. Bu tipteki glokom da görme sinirlerinde aynı hasarı meydana getirir fakat göz tansiyonun yüksek olmasına neden olmayabilir. Rutin bir göz muayenesinde hastanın görme keskinliği ve göz tansiyonu ölçülmektedir. Bunun dışında göz arkasındaki göz sinirinin yapısında  sinirin ortasından çıkan damarların oluşturduğu "kap" olarak adlandırılan çukur bir alan vardır. Tetkik ve muayenelerde bu alan  değerlendirilmektedir..

Bu kapın diske olan oranına bakıldığında, göz tansiyonu açısından bir genişleme varsa hastada glokomdan şüphelenilmektedir. Muayenede göz tansiyonu yüksek ölçüldüğünde gözün kornea denilen saydam tabakasının kalınlığına bakmak gerekir. "Pakimetri kalınlığı" olarak adlandırılan bu kalınlık, göz tansiyonun normal değerden daha fazla çıkmasına neden olabilmektedir. Tanı için ayrıca periferik görme alanında daralmayı değerlendirmek için bilgisayarlı bir görme alanı testi uygulanılmaktadır.'' dedi

Mevcut görme alanı korunabiliyor ve hastalığın ilerlemesi durdurulabiliyor

Uzman Doktor Muharrem Sayıcı son olarak; ''Glokomda, göz tansiyonun değerinin çok üst sınırlarda olmadığı durumlarda öncelikle ilaç tedavisine başvurulmaktadır. Burada topikal yani göze damlatılan ilaçlar kullanılmaktadır. Bu ilaçlarla göz tansiyonu normal sınırlara çekilmeye çalışılır. İlaç tedavisi sırasında hasta belli aralıklarla takip edilmektedir. İlaç tedavisiyle göz tansiyonu normal sınırlara çekilirse hasta ömür boyu ilaç kullanmaya devam eder. Göz tansiyonun ilaç tedavisine rağmen düşmediği durumlarda ise cerrahi yöntemlere başvurulabilmektedir. Buradaki seçenekler lazerle Glokom tedavisi ya da trabekülektomi denilen göz ameliyatıdır. Glokomun ilaçlı ya da cerrahi tüm tedavilerinde amacın, gözün mevcut durumunu korumak olduğu unutulmamalıdır. Hastalığın neden olduğu görme kayıplarının geri dönüşü olmadığı aklıda tutularak rutin göz muayeneleri ihmal edilmemelidir.'' diyerek sözlerini tamamladı.


DİĞER HABERLER

İnci Göz'den HAK-İŞ'e ziyaret
8.10.2020 12:58:18

İnci Göz'den HAK-İŞ'e ziyaret

Devamını Oku
Göz çizdirme
5.10.2020 15:13:03

Göz çizdirme "Excimer Lazer" hakkında herşey!

Devamını Oku
Akıllı lensler hakkında bilmediklerimiz
5.10.2020 14:50:35

Akıllı lensler hakkında bilmediklerimiz

Devamını Oku
Sinsi hastalık Glokom “Göz Tansiyonu” nedir?
5.10.2020 14:38:50

Sinsi hastalık Glokom “Göz Tansiyonu” nedir?

Devamını Oku
Göz kapağı estetiği ile yaşlı yorgun ve bitkin görünmeyin
26.8.2020 16:17:19

Göz kapağı estetiği ile yaşlı yorgun ve bitkin görünmeyin

Devamını Oku
Akıllı lensler hakkında bilmediklerimiz!
26.8.2020 16:09:03

Akıllı lensler hakkında bilmediklerimiz!

Devamını Oku
Katarakt hakkında her şey!
8.7.2020 13:40:05

Katarakt hakkında her şey!

Devamını Oku
Güneş ışınları göz sağlığını tehdit ediyor!
8.7.2020 13:36:53

Güneş ışınları göz sağlığını tehdit ediyor!

Devamını Oku
Çağımızın hastalıklarından
15.6.2020 17:16:21

Çağımızın hastalıklarından "Kuru Göz Hastalığı"

Devamını Oku
Glokom nedir ve nasıl korunulur?
15.6.2020 16:40:35

Glokom nedir ve nasıl korunulur?

Devamını Oku
Korona virüsünün göze etkileri, çağımızın hastalığı “göz kuruluğu”
15.6.2020 16:19:41

Korona virüsünün göze etkileri, çağımızın hastalığı “göz kuruluğu”

Devamını Oku
Göz kızarıklığınız Korona virüs belirtisi olabilir!
7.5.2020 23:05:20

Göz kızarıklığınız Korona virüs belirtisi olabilir!

Devamını Oku
Çocuğunuzda göz bozukluğu olduğunu nasıl anlarsınız?
3/4/2020 12:26:20 PM

Çocuğunuzda göz bozukluğu olduğunu nasıl anlarsınız?

Devamını Oku
Göz Tembelliği Nedir? Tedavisi nelerdir ?
3/4/2020 12:08:36 PM

Göz Tembelliği Nedir? Tedavisi nelerdir ?

Devamını Oku
İple cilt germe estetiği nedir ?
3/4/2020 12:03:33 PM

İple cilt germe estetiği nedir ?

Devamını Oku
Sağlıklı gözler için beş ipucu
3/4/2020 11:58:01 AM

Sağlıklı gözler için beş ipucu

Devamını Oku
Lazer tedavisi “Göz çizdirme” nedir?
1/23/2020 5:24:20 PM

Lazer tedavisi “Göz çizdirme” nedir?

Devamını Oku
Akıllı lens ile uzak yakın tedavisi mümkün
1/6/2020 5:15:27 PM

Akıllı lens ile uzak yakın tedavisi mümkün

Devamını Oku
Samsunlular derneğinden hastanemize ziyaret.
1/6/2020 5:10:46 PM

Samsunlular derneğinden hastanemize ziyaret.

Devamını Oku
Kış mevsiminde göz sağlığı
1/6/2020 5:03:43 PM

Kış mevsiminde göz sağlığı

Devamını Oku
Op. Dr. Yusuf Öz: “Vitrektomi Nedir?”
1/6/2020 4:56:03 PM

Op. Dr. Yusuf Öz: “Vitrektomi Nedir?”

Devamını Oku
Kış aylarında “Cilt sağlığı”
11/26/2019 12:49:52 PM

Kış aylarında “Cilt sağlığı”

Devamını Oku
Sarı Nokta hastalığı hakkında her şey!
11/26/2019 12:33:08 PM

Sarı Nokta hastalığı hakkında her şey!

Devamını Oku
Göz Kuruluğu hakkında bilmediklerimiz.
10/12/2019 4:52:50 PM

Göz Kuruluğu hakkında bilmediklerimiz.

Devamını Oku
Okul çağındaki çocukların göz sağlığı
10/7/2019 11:45:22 AM

Okul çağındaki çocukların göz sağlığı

Devamını Oku
Hollanda'dan Sakarya'ya göz nakli için geldi!
8/10/2019 5:54:58 PM

Hollanda'dan Sakarya'ya göz nakli için geldi!

Devamını Oku
Op.Dr. Abdulhekim Yarbağ uyarıyor!
8/10/2019 5:49:04 PM

Op.Dr. Abdulhekim Yarbağ uyarıyor!

Devamını Oku
Sarı nokta hastalığı körlük nedenidir!
8/10/2019 5:40:00 PM

Sarı nokta hastalığı körlük nedenidir!

Devamını Oku
Lazer ameliyatı ile gözlüklerinizden kurtulun!
6/25/2019 1:19:36 PM

Lazer ameliyatı ile gözlüklerinizden kurtulun!

Devamını Oku
Güneş gözlüğü kullanırken bilmemiz gerekenler!
6/25/2019 1:15:58 PM

Güneş gözlüğü kullanırken bilmemiz gerekenler!

Devamını Oku
Ameliyatsız Göz kapağı estetiği: PLEXR
6/25/2019 1:12:46 PM

Ameliyatsız Göz kapağı estetiği: PLEXR

Devamını Oku
Göz sulanmasında yeni tedaviler
4/9/2019 2:55:16 PM

Göz sulanmasında yeni tedaviler

Devamını Oku
Vitrektomi hastaları bu haber sizin için...
4/8/2019 6:09:40 PM

Vitrektomi hastaları bu haber sizin için...

Devamını Oku
Retina hastalıkları ve tedavileri nelerdir?
4/8/2019 6:07:20 PM

Retina hastalıkları ve tedavileri nelerdir?

Devamını Oku
4/8/2019 5:58:49 PM

"Sarı Nokta" hastalığı hakkında her şey!

Devamını Oku
Göz Tansiyonu hakkında önemli hususlar.
4/8/2019 5:55:54 PM

Göz Tansiyonu hakkında önemli hususlar.

Devamını Oku
Minik öğrencilere göz muayenesi yapıldı.
11/8/2018 12:17:51 PM

Minik öğrencilere göz muayenesi yapıldı.

Devamını Oku
Organ Bağışı; Bu yeni bir hayat demektir.
11/8/2018 12:17:24 PM

Organ Bağışı; Bu yeni bir hayat demektir.

Devamını Oku
Göz kuruluğu olanlar dikkat! İlk yapmanız gerekenler.
10/16/2018 3:45:08 PM

Göz kuruluğu olanlar dikkat! İlk yapmanız gerekenler.

Devamını Oku
Dr. Göçmez'den kornea naklinin bilinmeyenleri
10/9/2018 2:02:01 PM

Dr. Göçmez'den kornea naklinin bilinmeyenleri

Devamını Oku
Okul öncesi velilere çok önemli 'göz sağlığı' uyarısı!
10/9/2018 1:59:54 PM

Okul öncesi velilere çok önemli 'göz sağlığı' uyarısı!

Devamını Oku
Çocuklarda 'göz tembelliğine' dikkat!..
10/9/2018 1:56:29 PM

Çocuklarda 'göz tembelliğine' dikkat!..

Devamını Oku
Uz.Dr. Hulusi Doğan sinsi hastalık Glokom'u anlattı
10/9/2018 1:53:03 PM

Uz.Dr. Hulusi Doğan sinsi hastalık Glokom'u anlattı

Devamını Oku
Gözlerinizin altında morluk varsa...