Korona virüsünün göze etkileri, çağımızın hastalığı “göz kuruluğu”

Korona virüsünün göze etkileri, çağımızın hastalığı “göz kuruluğu”

Ülkemizi ve bütün dünyayı etkisi altına alan Covid 19 salgını nedeniyle vaktimizin çoğunu evimizde geçirdiğimiz şu günlerde, hem yetişkinler olarak bizlerin hemde çocuklarımızın en önemli vakit geçirme vasıtası haline gelen bilgisayar, tablet ,cep telefonu ve televizyon gibi elektronik aletlerin gözlerimize etkisi üzerine Özel inci göz hastanesi göz sağlığı ve hastalıkları uzmanı Op. Dr. Hulusi Doğan açıklamalarda bulundu.

Op. Dr. Hulusi Doğan ’’Çağımızda herkesin eline cep telefonu şeklinde ulaşan, hemen hemen her işyerinde ve evlerimizde bulunan bilgisayar ve tabletler salgın nedeniyle eve kapanan bireylerinde çok uzun saatleri bulan kullanımına bağlı olarak göz yorgunluğu, gözlerde ve göz çevrelerinde ağrı, gözlerde yanma, batma, kuruluk hissi, kaşıntı, kızarıklık, sulanma, bulanık görme, odaklama zorluğu, gözleri kısarak bakma, ışığa karşı duyarlılık, bakılan karakter etrafında ışık saçılmaları görme, göz kapaklarında iltihap, kepeklenme, baş ağrısı gibi şikayetlere yol açmaktadır’’ dedi.

Özel inci göz hastanesi göz sağlığı ve hastalıkları uzmanı Op. Dr. Hulusi Doğan, ’’ Öncelikle bilgisayar ve tablet kullanırken bilgisayar ekranlarının sürekli titreşen yapıda olmaları ve saniyede 40-80 kez yanıp sönüyor olması, görme güçlüğüne ve göz yorgunluğuna neden olur. Normalde 12-16 defa olan dakikadaki göz kırpma sayısının bilgisayar kullanırken 5-6 defaya kadar düşmesi, kırpma yoluyla gözümüzün kurumasını önleyen mekanizmayı yavaşlatır.” Diyerek Kapalı alanlarda kullanılan klimalar gözyaşı buharlaşma hızı arttırarak bu kuruluğu daha fazla arttırır. Tüm bu nedenlerle, ekranla çalışırken bilinçli olarak sık göz kırpmak yararlı olur. Bazen de suni gözyaşı damlaları kullanmak gerekebilir” şeklinde uyarılarda bulundu.

Aynı zamanda göz yorgunluğunun buna bağlı olarakta göz kuruluğunun astigmat ve miyopa yol açabileceğini söyleyen Op. Dr. Hulusi Doğan sözlerini şu şekilde sürdürdü ’Hem erişkinlerde hem de çocuklarda yoğun bilgisayar kullanımına bağlı görülen göz yorgunluğu ve buna bağlı göz kuruluğu, genetik yatkınlık olması koşuluyla astigmata, miyopiye yol açabiliyor.’’ Diyerek konunun önemine dikkat çekti ve açıklamalarına şöyle devam etti. ’’Elimizdeki bilimsel verilere göre sokağa oranla evde daha fazla vakit geçiren çocukların, göz yorulmasına bağlı miyop ve astigmat numaralarının daha yüksek olduğunu bilinmektedir. Kovid 19 salgını nedeniyle çocuklarımızın ve bizim mecburiyet’ tende olsa ekran karşısında çok zaman geçirdiğimiz bir gerçektir. Dolayısıyla bu durum şu günlerde göz sağlığımızı olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bu yüzden ekranlarla göz arasında en az 30 cm mesafe olmalıdır. Ekranın göze göre konumu aşağıda veya tam karşısında olmalı böylece göz, yarı kapalı pozisyonda olmalıdır. Bu şekilde olunursa göz kuruması yavaşlamaktadır.’’

Özel inci göz hastanesi göz sağlığı ve hastalıkları uzmanı Op. Dr. Hulusi Doğan, ’’Özellikle velilerimizin kafasında bilgisayarın gözü bozduğuna dair bir inanış vardır. Bu doğru değildir. Ancak mevcut göz bozukluğu bilgisayar kullanımıyla açığa çıkmış veya belirginleşmiş olabilir. Bu nedenlerle aileler en küçük göz şikayeti olan çocuklarının bile gözlerini bir uzmana muayene ettirmelidirler. Gözlük kullanmak durumunda olanlar ekranla çalışırken gözlüklerini mutlaka takmalıdırlar. İri puntolu ve gözü yormayan karakterlerle yazmak, koyu renk zeminler üzerinde açık renk karakterlerle çalışmak, çalışırken 45–50 dakikada bir 5–10 dakika ara verip gözü dinlendirmek de göz sağlığı için önellidir. Ayrıca çocuklarımızın Kırma kusurunu araştırmak için mutlaka göz muayenesi olmaları gerekir. Çünkü göz bozukluğu var ve gözlük kullanılmazsa bu şikayetler daha fazla olacaktır,
Ortam aşırı aydınlatılmamalıdır. Bilgisayar ekranının çözünürlüğü yüksek ve mümkünse yansıma yapmayan cinsten olmalıdır. arada Bilinçli olarak gözleri kırpmak göz yaşı kaybını azaltır'' diyerek sözlerini tamamladı.

DİĞER HABERLER

İnci Göz'den HAK-İŞ'e ziyaret
8.10.2020 12:58:18

İnci Göz'den HAK-İŞ'e ziyaret

Devamını Oku
Göz çizdirme
5.10.2020 15:13:03

Göz çizdirme "Excimer Lazer" hakkında herşey!

Devamını Oku
Akıllı lensler hakkında bilmediklerimiz
5.10.2020 14:50:35

Akıllı lensler hakkında bilmediklerimiz

Devamını Oku
Sinsi hastalık Glokom “Göz Tansiyonu” nedir?
5.10.2020 14:38:50

Sinsi hastalık Glokom “Göz Tansiyonu” nedir?

Devamını Oku
Göz kapağı estetiği ile yaşlı yorgun ve bitkin görünmeyin
26.8.2020 16:17:19

Göz kapağı estetiği ile yaşlı yorgun ve bitkin görünmeyin

Devamını Oku
Akıllı lensler hakkında bilmediklerimiz!
26.8.2020 16:09:03

Akıllı lensler hakkında bilmediklerimiz!

Devamını Oku
Katarakt hakkında her şey!
8.7.2020 13:40:05

Katarakt hakkında her şey!

Devamını Oku
Güneş ışınları göz sağlığını tehdit ediyor!
8.7.2020 13:36:53

Güneş ışınları göz sağlığını tehdit ediyor!

Devamını Oku
Çağımızın hastalıklarından
15.6.2020 17:16:21

Çağımızın hastalıklarından "Kuru Göz Hastalığı"

Devamını Oku
Glokom nedir ve nasıl korunulur?
15.6.2020 16:40:35

Glokom nedir ve nasıl korunulur?

Devamını Oku
Korona virüsünün göze etkileri, çağımızın hastalığı “göz kuruluğu”
15.6.2020 16:19:41

Korona virüsünün göze etkileri, çağımızın hastalığı “göz kuruluğu”

Devamını Oku
Göz kızarıklığınız Korona virüs belirtisi olabilir!
7.5.2020 23:05:20

Göz kızarıklığınız Korona virüs belirtisi olabilir!

Devamını Oku
Çocuğunuzda göz bozukluğu olduğunu nasıl anlarsınız?
3/4/2020 12:26:20 PM

Çocuğunuzda göz bozukluğu olduğunu nasıl anlarsınız?

Devamını Oku
Göz Tembelliği Nedir? Tedavisi nelerdir ?
3/4/2020 12:08:36 PM

Göz Tembelliği Nedir? Tedavisi nelerdir ?

Devamını Oku
İple cilt germe estetiği nedir ?
3/4/2020 12:03:33 PM

İple cilt germe estetiği nedir ?

Devamını Oku
Sağlıklı gözler için beş ipucu
3/4/2020 11:58:01 AM

Sağlıklı gözler için beş ipucu

Devamını Oku
Lazer tedavisi “Göz çizdirme” nedir?
1/23/2020 5:24:20 PM

Lazer tedavisi “Göz çizdirme” nedir?

Devamını Oku
Akıllı lens ile uzak yakın tedavisi mümkün
1/6/2020 5:15:27 PM

Akıllı lens ile uzak yakın tedavisi mümkün

Devamını Oku
Samsunlular derneğinden hastanemize ziyaret.
1/6/2020 5:10:46 PM

Samsunlular derneğinden hastanemize ziyaret.

Devamını Oku
Kış mevsiminde göz sağlığı
1/6/2020 5:03:43 PM

Kış mevsiminde göz sağlığı

Devamını Oku
Op. Dr. Yusuf Öz: “Vitrektomi Nedir?”
1/6/2020 4:56:03 PM

Op. Dr. Yusuf Öz: “Vitrektomi Nedir?”

Devamını Oku
Kış aylarında “Cilt sağlığı”
11/26/2019 12:49:52 PM

Kış aylarında “Cilt sağlığı”

Devamını Oku
Sarı Nokta hastalığı hakkında her şey!
11/26/2019 12:33:08 PM

Sarı Nokta hastalığı hakkında her şey!

Devamını Oku
Göz Kuruluğu hakkında bilmediklerimiz.
10/12/2019 4:52:50 PM

Göz Kuruluğu hakkında bilmediklerimiz.

Devamını Oku
Okul çağındaki çocukların göz sağlığı
10/7/2019 11:45:22 AM

Okul çağındaki çocukların göz sağlığı

Devamını Oku
Hollanda'dan Sakarya'ya göz nakli için geldi!
8/10/2019 5:54:58 PM

Hollanda'dan Sakarya'ya göz nakli için geldi!

Devamını Oku
Op.Dr. Abdulhekim Yarbağ uyarıyor!
8/10/2019 5:49:04 PM

Op.Dr. Abdulhekim Yarbağ uyarıyor!

Devamını Oku
Sarı nokta hastalığı körlük nedenidir!
8/10/2019 5:40:00 PM

Sarı nokta hastalığı körlük nedenidir!

Devamını Oku
Lazer ameliyatı ile gözlüklerinizden kurtulun!
6/25/2019 1:19:36 PM

Lazer ameliyatı ile gözlüklerinizden kurtulun!

Devamını Oku
Güneş gözlüğü kullanırken bilmemiz gerekenler!
6/25/2019 1:15:58 PM

Güneş gözlüğü kullanırken bilmemiz gerekenler!

Devamını Oku
Ameliyatsız Göz kapağı estetiği: PLEXR
6/25/2019 1:12:46 PM

Ameliyatsız Göz kapağı estetiği: PLEXR

Devamını Oku
Göz sulanmasında yeni tedaviler
4/9/2019 2:55:16 PM

Göz sulanmasında yeni tedaviler

Devamını Oku
Vitrektomi hastaları bu haber sizin için...
4/8/2019 6:09:40 PM

Vitrektomi hastaları bu haber sizin için...

Devamını Oku
Retina hastalıkları ve tedavileri nelerdir?
4/8/2019 6:07:20 PM

Retina hastalıkları ve tedavileri nelerdir?

Devamını Oku
4/8/2019 5:58:49 PM

"Sarı Nokta" hastalığı hakkında her şey!

Devamını Oku
Göz Tansiyonu hakkında önemli hususlar.
4/8/2019 5:55:54 PM

Göz Tansiyonu hakkında önemli hususlar.

Devamını Oku
Minik öğrencilere göz muayenesi yapıldı.
11/8/2018 12:17:51 PM

Minik öğrencilere göz muayenesi yapıldı.

Devamını Oku
Organ Bağışı; Bu yeni bir hayat demektir.
11/8/2018 12:17:24 PM

Organ Bağışı; Bu yeni bir hayat demektir.

Devamını Oku
Göz kuruluğu olanlar dikkat! İlk yapmanız gerekenler.
10/16/2018 3:45:08 PM

Göz kuruluğu olanlar dikkat! İlk yapmanız gerekenler.

Devamını Oku
Dr. Göçmez'den kornea naklinin bilinmeyenleri
10/9/2018 2:02:01 PM

Dr. Göçmez'den kornea naklinin bilinmeyenleri

Devamını Oku
Okul öncesi velilere çok önemli 'göz sağlığı' uyarısı!
10/9/2018 1:59:54 PM

Okul öncesi velilere çok önemli 'göz sağlığı' uyarısı!

Devamını Oku
Çocuklarda 'göz tembelliğine' dikkat!..
10/9/2018 1:56:29 PM

Çocuklarda 'göz tembelliğine' dikkat!..

Devamını Oku
Uz.Dr. Hulusi Doğan sinsi hastalık Glokom'u anlattı
10/9/2018 1:53:03 PM

Uz.Dr. Hulusi Doğan sinsi hastalık Glokom'u anlattı

Devamını Oku
Gözlerinizin altında morluk varsa...